I skrivandes stund

Endast några kilometer men känslan av flera mil.

Jag står i köket och gör i ordning kvällens tionde kopp te och lyssnar på musik. Vanligtvis är jag inte så jätte förtjust i te, men det påminner mig om dig. Så jag slukar kopp efter kopp endast för att få känna din närvaro.

Du är inte långt borta men jag vill ha dig närmare.


Jag är vilsen. Fast i en storm av känslor som inte talar klarspråk. Fast i en känslostorm och jag trivs. Och jag vet inte varför. Kanske är jag för rädd för att veta vad jag egentligen känner. Kanske är det just därför jag ständigt står kvar och trevar på samma ställe.

För att jag trivs med att inte veta, trivs med att inte ha kontroll, trivs med att drömma, trivs med tanken om dig, trivs med att sakna dig varje gång jag ska gå och lägga mig.

Du är inte långt borta med jag vill ha dig närmare.

Med fingrarna i ditt hår medan du ligger hos mig befinner jag mig exakt där jag vill vara. Hela världen, knäpptyst och vi säger inte ett ljud där vi ligger. Du helt ovetande om att jag älskar det. Helt ovetande om att mitt hjärta slår ett extra slag när du med lika lätt beröring stryker dina fingrar under, längst med min hand. Helt ovetande om att jag vill kyssa dig, nu.  
 
// Jag 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0